Koninginnedag in 11 - Acid Nouveau met DJ T (Get Physical, Berlin)
Deze editie van Koninginnedag staat geheel in het teken van de nieuwe acid beweging. Acid Nouveau is een donderdagse clubavond in 11 die op deze nationale feestdag in the spotlight wordt gezet. Verwacht niemand minder dan de internationale toonzetter van deze sound, de Duitser DJ T, die met Acid Nouveau-bedenker en resident dj Lupe en 11 stalwart Kid Goesting zal draaien.
Thomas Koch, zoals DJ T geboren is, bestiert zijn eigen label Get Physical Music vanuit Berlijn en zwaait bovendien de redactionele scepter over het toonaangevende Duitse dance blad Groove.
Zowel zijn eigen producties, als die van labelgenoten Booka Shade en M.A.N.D.Y deden het uitstekend in het internationale dans circuit het afgelopen jaar. Het label is momenteel hot-hot-hot bij alle dj’s en volgelingen van de dance, en dan met name binnen de minimal en acid-genres. De muziek van DJ T en Get Physical klinkt zowel futuristisch als retro, zowel electronisch als warmbloedig, minimalistisch maar toch vol en vet.
Dj Lupe begon rond zijn 13e al met het kopen van platen op labels als Trax en JackTrax, en ziet zijn clubavond Acid Nouveau als de voltooiing van de cirkel 17 jaar later. “Persoonlijk vind ik de de lo-fi, electrofunky acidsound en de Roland-303-bleeps de meest opzwepende dancesoort die er is. Bovendien kan deze sound fantastisch gecombineerd worden met nieuwe soorten electro, die je vroeger nog niet had. Dj T en zijn producties waren voor mij een groot deel van de inspiratie om dit concept te beginnen, vandaar dat ik heel trots ben dat hij komt – en dat op Koninginnedag!”
Vj Pixelpimp selecteert en bewerkt beelden die passen bij het nieuwe acidgevoel, creatief vrolijk, trippy maar nooit vaag!
acid nouveau: la nouvelle vague acidique & other modern bleeps
Zaterdag 30 april 2005 in 11, entree 10 euro.
http://physical-music.com www.djlupe.com www.kidgoesting.com www.ilove11.nl
Vooruitblik:
Programma Acid Nouveau op iedere 3e donderdag van de maand:
19 mei Lupe en Nuno Dos Santos
16 juni Lupe en Richard Parker
21 juli Lupe en Sandrien
11 restaurant_bar_club
Oosterdokskade 3-5
1011 AD Amsterdam
T 020 - 625.59.99
www.ilove11.nl