Go get flash player
Go Back   DDance.FM Community > News & Articles > Party articles
Donate! Register DJ Schedule Arcade RPG

Party articles Been on a party?

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1   Netherlands 
Old 7th July 2005
Lady_Yce's Avatar
Lady_Yce Lady_Yce is offline
Sponsor
Lurker

Lady_Yce has disabled reputation
Shouts: 1  Age: 24
Boardtime: 12 m 11 s
[Report]26-june-2005 Impulz Outdoor Festival

auteur: Lady_Yce
Bron: Phono

Quote:
(26-06) Impulz Outdoor Festival 2005

Het nieuws over Impulz Outdoor begon met kreten als ‘Nederlands grootste Openlucht Festival’, ‘De opening van het festival seizoen’ en ‘Het enige nachtfestival’. Één is er naar mijn weten waar en dat is de laatste.

UDC knalde voor de vijfde keer de zomer binnen met het Impulz Outdoor Festival. De locatie was wederom op het terrein rondom het meer van het recreatiegebied Bussloo (in de buurt van Apeldoorn). Hét festival voor dance liefhebbers die de hele nacht door willen gaan, met als thema ‘Your Nightvision’. De muziekklanken schalden over het water voordat de zon onder was en gingen door tot de zon weer in de hemel stond.

Het schijnt dat UDC alles uit de kast heeft gehaald om er een megaspektakel van te maken, om het grootschalige openlucht dance event een knaller te maken. Ze hebben zelfs twee mainstages gerealiseerd, dit kennelijk voor het eerst in de geschiedenis. Een Watermainstage en een Landmainstage. In totaal waren er vijf verschillende area’s, die door verschillende muziekstijlen te presenteren de bezoekers uitnodigden om helemaal uit hun dak te gaan.

Volgens Andrea Frey, eventmanager van Impulz Festival, zelf fervent partybezoekster, is het dance publiek in Nederland verwend met grote festivals. ‘Om het publiek tevreden te stellen moet je steeds meer uit de kast halen om het ze naar de zin te maken. Een geweldige line-up is niet meer voldoende om er een spektakel van te maken. Grootse lichtshows, lasers, spektakel! Het publiek wil elke keer weer verbaasd worden!’ (en gelijk heeft ze).

Tot mijn grote spijt, moet ik kwijt dat het naar mijn mening allemaal een beetje is mislukt.
Het water van het recreatiemeer, het strand, de bomen op het terrein, de zon en de maan, de dj´s, licht geluid, speciale attracties en een mega-reuzenrad, allemaal leuke en bijna standaard elementen van een event. En toch... toch was het het net niet helemaal. En dat dat uit mijn mond komt zegt al genoeg, ik wiens eerste grote feest Impulz was, ik die dus een speciaal plekje in mijn hart heb voor dit event.

Aangezien de reis naar Bussloo een hele lange was voor mij, was ik al vroeg op pad gegaan. Ik was er dan ook al voor negenen. Bizar vroeg. De hekken gingen ook echt pas open na negenen. Er waren wat problemen bij de pers-* Lady_Ycember-ingang omdat de bandjes nog niet klaar waren, maar zowel bij de normale ingang als de member-ingang liep alles lekker vlot door. Zonder veel problemen kwam iedereen binnen. Dan was er nog het decor buiten het terrein, dat bijna iemand verpletterde doordat het omviel, maar het liep gelukkig goed af.

De area’s waren nog goed leeg en het was nog licht. De muziek draaide overal volop, maar de sfeer was nog niet echt te proeven. Pas toen het donker werd en het wat voller was, kwam het gevoel een beetje aankakken.

Helaas was Impulz dit jaar veel kleiner dan de vorige jaren. Vijf verschillende area’s, waarvan twee tenten (Concept en HQ), twee main (Open Air Land, Open Air Water) en dan nog Hard Forest. Daarnaast was er ook nog een mini standje/stage met ene Sander E die de hele nacht doordraaide. Je was binnen enkele minuten door het hele terrein, zonder dat er echt iets opviel. Daarnaast was mijn eerste grote liefde op Impulz afwezig: de ongelooflijk grote laser, die bij de vorige edities aan de overkant van het meer scheen. Wat een zonde..

De opstelling van de stages was ongeveer zoals in de vorige jaren: Hard Forest tussen de boompjes in het begin, mainstage helemaal achterin en Concept en HQ in een tentje, alleen was er nu dus een tweede mainstage Open Air Water. Wat ik bij een mainstage voorstel is het trekkende, het spectaculaire en niet iets dat in een klein hoekje weg gedrongen is. Ook het decor was ontzettend teleurstellend. Een stellage met wat lampjes, een omringende lichtbalk die verschillende kleurtjes had(TL balk misschien?), slecht zicht op de dj, geen speciale schermen of lichtshows. Het zag er zeer armoedig uit. Allemaal een beetje jammer dus en allemaal net niet goed genoeg.
Dan was er nog het kleine, verstopte Dance Valley busjes area. Ontzettend zonde dat ze dat niet hebben uitgebreid, want de muziek was echt geweldig! Alleen de sfeer en de locatie lokten mij niet om daar mijn nacht door te brengen. Maar for the record: Sander E was geweldig!

Wederom was er dit jaar weer een vodafone 'stage' (om het zo maar even te benoemen). Wat het doel nou eigenlijk was van deze onderneming weet ik niet. Ik heb mij er nog nooit voor geïnteresseerd en ik zal het ook niet worden. De Vodafone stage was een doorzichtig hok, leuk gedecoreerd in de kleuren van, hoe kan het ook anders, Vodafone. Er werd populaire top 40 muziek gedraaid, maar dat was alleen binnen in hoorbaar, want buiten werd het geluid overheerst door mainstage Open Air Land. De Vodafone stage leek totaal nutteloos.

Het decor van de stages verschillenden ook nauwelijks van de vorige jaren, al was de mainstage Open Air Land wel speciaal gedaan. Dit was naar mijn weten ook de enige stage met een ontzettend mooie lasershow.

De toiletten waren een schande voor de bezoeker. Niet alleen waren ze zoals gewoonlijk en zoals op veel feesten kokhalzend ranzig en stonken ze, er waren ook niet genoeg wc rollen. Wat ik erg jammer vond, is het feit dat je bijna nooit op festivals de gelegenheid krijgt om je handen een beetje fatsoenlijk te wassen en te drogen.
Ook vraag ik me af wat het doel eigenlijk is van die toiletten, aangezien jan alleman in de bosjes stonden te plassen. (Natuurlijk was ik wel blij met een normale toilet, maar je begrijpt de gedachte vast wel). Pluspunt: Het was gratis.

Het publiek was niet zo enthousiast als de vorige keren, maar er werd volop gefeest en gedanst en gedronken.
De sfeer was wat rustig, niet overweldigend. Meestal raast de adrenaline op zo'n feest door je lichaam, maar nu viel dat wel mee. Er schijnt nog een vechtpartij bij de HQ geweest te zijn, maar daar heb ik niets van gemerkt. De kou was bij mij wel een groot punt, ook al had ik me best wel lekker in gepakt. Ik merkte dat ik waarschijnlijk één van de weinigen was die zich 1) wel lekker had in gepakt (veel bikini’s en dunne kleding) en die 2) wel wat last had van de kou. De meeste hadden het gewoon heel erg naar hun zin en lieten de temperatuur geen storende factor zijn.

Het geluid was wat rommelig af en toe, niet echt scherp maar dat werd later bijgesteld. Ook hoorde ik bij verschillende dj’s wat fouten in hun set, maar goed dat zijn ook mensen dus ik zal niet te erg zeuren. Over het algemeen was er gewoon weer lekkere muziek. Voor de mensen die houden van de hardere muzieksoort draaide bijvoorveeld Dano snoeihard door en eindige met een hardcore setje.
De HQ stage ging als een speer naar de top met dj’s als Danny D die ontzettend lekkere nummers draaide en flink tempo zette. Ook Technikal a.k.a. Alf Bramford deed daar niet onder. Eerst dacht ik overigens dat hij 12 jaar was en het broertje van de dj was… Tot dat hij zelf ging draaien! Maar damn dat was een heerlijke set!
Joyce Mercedes draaide lekker rustig. Een heerlijke diepe progressive set.
Later in die zelfde Mainstage Open Air Water draaide Marco V een harde progressive set, met af en toe wat leuke nummertjes, heel soms een trance plaatje, maar ik vond hem niet heel erg boeiend. Paul van Dijk echter, die hem opvolgde draaide van die heerlijke trance nummers die je in extase kunnen brengen.
De toch wel must-see van Impulz was voor mij Alter Ego. Rocker (hun eigen plaat) was voor mij toch wel het hoogtepunt van hun set. Echt geweldig hoe ze die draaiden. Voor de rest was het een set met veel rare geluidjes. Het veld stroomde wel een beetje leeg, maar dat kon komen door Paul van Dijk.
Ben Sims, draaide heerlijk gevarieerd en eindige lekker stevig, Benjamin Bates was gewoon weer lekker om naar te luisteren en ook Blake Baxter was lekker bezig.
Afwezige was Joey Negro, hij was niet komen opdagen, maar ik weet niet waarom. Er waren toch wel genoeg goede dj’s om je te kunnen vermaken.

Toen de honger eenmaal insloeg, waren de rijen gelukkig zodanig kort dat het bestellen en het verkrijgen van een hapje in een record tijd ging. De patat was weer heerlijk, de hotdog weer sappig en de hamburger weer mjummie. Altijd lekker, dat junkfood op zo'n feest.
Ook erg speciaal waren de Heinejuku’s die rond lopen, Aziatische dames en heren in rare witte pakken, met felgekleurde attributen, die kennelijk reclame maakten voor Heineke’s muziek actie. Elk muntje was een gratis download minuut aan muziek ofzo. Dat kon me weinig schelen, maar die Heinejuku’s waren geweldig wazig. Enerzijds heb ik in een deuk gelegen om ze, anderzijds vond ik ze toch wel iets hebben. Er zat ook een Europees meisje tussen overigens, die mogen ze de volgende keer wel weg laten…

Zittend met een onbevredigd gevoel in mijn maag en de wetenschap dat ik nog 2 uur moest rijden voor ik mijn bed weer in kan, sloot ik de nacht vroeg af. De weg naar buiten was snel, de auto vinden was zo waarlijk nog sneller. De weg uit het parkeerterrein echter wat verwarrender. Terwijl de auto beslagen als een slagroomtaartje was, hadden mijn vrienden de greppel over het hoofd gezien. Gelukkig was ik op mijn hoede voor alles (vooral mensen die vaak rare dingen doen na dit soort feesten) en ik zag de greppel dus wel. UDC volgende keer uit veiligheid voor anderen geen greppel? Of even iets eroverheen plaatsen a.u.b. want er schijnt er één in gereden te zijn.

Die viper die bij de uitgang geplaatst was, was trouwens echt een droom auto. Ik heb toch even een paar minuten staan kwijlen. Gaaf dat ze elke keer bij festivals een mooie auto te voorschijn toveren!

Van de controles (hoorde ik later) die erna werden uitgevoerd, waren nog geen sprake. Ik ben rustig naar huis gereden, met een red bull in mijn hand, een gozer in coma op de achterbank en eentje kwebbelende naast mij.

Ik denk dat ik afsluit met de gedachte dat UDC even een down moment heeft gehad. Ook DanceValley Winter Edition was nog al slecht. Misschien lag het aan het feit dat de voorverkoop slecht liep en dus de motivatie er niet was om het oude Impulz wederom op te zetten. De opkomst zelf was uiteindelijk laag. Of zou het komen door de vele feesten die op dezelfde datum werden gehouden? Het was een klein en mager festival, om eerlijk te zijn. Was het misschien niet beter geweest om de prijs van de kaarten te verlagen? En zo als nog een vol festival te trekken? De winst uit de consumpties te halen? We'll never know... maar volgende jaar ben ik er gewoon weer bij.

Impulz Outdoor Festival 2005

Mainstage Open Air Land
21.00 - 23.00 Benjamin Bates
23.00 - 01.00 Joey Negro
01.00 - 02.45 Ben Sims
02.45 - 03.30 Alter Ego LIVE
03.30 - 05.15 Timo Maas
05.15 - 07.00 Dave Clark
MC Spyder

HQ
21.00 - 22.00 X-Force
22.00 - 23.00 Danny D
23.00 - 00.00 Technikal aka Alf Bamford
00.00 - 01.00 Andy Whitby
01.00 - 02.00 Cabtain Tinrib LIVE
02.00 - 03.30 DERB
03.30 - 05.00 BK B2B Ed Real
05.00 - 06.00 Fausto
06.00 - 07.00 JP

Concept
21.00 - 22.30 Greg Martini
22.30 - 00.00 Blake Baxter
00.00 - 01.30 Kevin Saunderson
01.30 - 02.00 Funk D'Void LIVE
02.00 - 03.30 Monika Kruse
03.30 - 05.00 Luke Slater
05.00 - 06.30 James Ruskin
MC Paul T

Hard Forest
21.00 - 22.00 DJ Duro
22.00 - 23.00 Ghost
23.00 - 00.00 Uberdruck
00.00 - 01.00 The Prophet
01.00 - 02.00 Balistic & Beholder
02.00 - 03.00 Mark EG
03.00 - 04.30 Luna
04.30 - 05.30 Malika
05.30 - 06.30 Dano
MC Gunner

Mainstage Open Air Water
21.00 - 22.45 Joyce Mercedes
22.45 - 00.30 Adam Sheridan
00.30 - 02.30 Marco V
02.30 - 04.30 Paul van Dyk
04.30 - 06.00 Eddie Halliwel
MC UB

Dance Valley Busjes Area
21.00 - 07.00 Sander E

Lokatie: Recreatiegebied Bussloo
Tijd: 21.00 – 07.00
Check: www.impulz.nl
URL: http://www.udc.nl
foto's staan online o.a. bij Phono en Partyflock
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules