Go get flash player
Go Back   DDance.FM Community > News & Articles > Party articles
Donate! Register DJ Schedule Arcade RPG

Party articles Been on a party?

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1   Netherlands 
Old 16th March 2005
Lady_Yce's Avatar
Lady_Yce Lady_Yce is offline
Sponsor
Lurker

Lady_Yce has disabled reputation
Shouts: 1  Age: 24
Boardtime: 12 m 11 s
[Report]12-march-2005 Armin Only, Oceandiva, A'dam

Schrijfster: Lady_Yce
Bron:Phono

Quote:
ARMIN ONLY
Datum: Zaterdag 12 Maart
Passengers Terminal Amsterdam (PTA) (achter Central Station)
Piet Heinkade 27, Amsterdam
Tickets alleen verkrijgbaar bij Free Record Shop: Voorverkoop: €22.50 (ex. fee)
Boarding: 22:00 - 01:00
Sailing: 01:00 - 04:00
End: 05:00

Line-up: Armin van Buuren

Op 14 maart kwam Armin van Buuren’s nieuwe dubbelcompilatie ‘A State of Trance 2005’ uit. Dit werd op 12 maart gevierd met de eerste ARMIN ONLY van het jaar 2005 en vond plaats op het grootste evenementenschip van Europa, de Ocean Diva te Amsterdam.

Tijdens deze avond stond de nummer 3 van de wereld van begin tot eind achter de draaitafels (7 uur durende set!) en stond de avond volledig in het teken van zijn nieuwste mix CD. Vaste bezoekers van de Armin Only’s weten dat ze een veelzijdige set van Armin kunnen verwachten en dat er vanaf het begin een bepaalde energie op de dansvloer vrij komt, waardoor je kunt spreken over de typische “Armin Only” sfeer.

8 maart werd bekend gemaakt dat het feest helemaal was uitverkocht.

Zaterdag 12 maart, de reis naar Amsterdam was best rustig, met niet al te slecht weer en het was wat aan de koude kant. De Ocean Diva was goed te vinden, zonder al te veel problemen. Maar dit zou mijn eerste keer zijn, dus ik was eerst op onderzoek geweest. Later bleek dat het duidelijk was aangegeven (binnen Amsterdam) hoe je bij de Passenger Terminal kon komen. Je moest alleen wel even weten hoe je aan de goede kant (achterkant) van Amsterdam Centraal kwam. Er was een parkeergarage waar je de auto kon neerzetten en vanaf de trein was het tien minuutjes lopen.

Er stond een ontzettend lange rij voor de ingang, maar dat kwam waarschijnlijk door de fouillering. Aan de ene kant was dat natuurlijk wel heel mooi. Ik vind het altijd een prettig en veilig idee als mensen door een detectorpoortje of fouillering zijn gelopen, dat ze geen wapens en/of drugs bij hun hebben. Later bleek dat de drugs toch voldoende aanwezig waren voor de mensen die daar niet zonder konden.
Aan de andere kant vind ik het wel heel erg slecht geregeld. In de rij zelf stonden veel mensen te klagen over de duur en de kou. Men vond het zeker niet leuk om te wachten en elke keer maar twee of vier personen richting de boot te zien lopen.

Na de fouillering moest je nog een eind naar rechts lopen naar de loopplank van de boot, vervolgens naar links over de boot naar de ingang. Jep, ook dat was lekker logisch, maar goed. Genomen dat dát niet anders kon.

Van de buitenkant vond ik de boot er ietwat sjofel uit zien, maar eenmaal binnen veranderde mijn mening meteen. De vloer leek van prachtig, glimmend steen, wat de hele avond zo bleef ook al liepen er minstens 1500 paar voeten overheen.
De garderobe was goed geregeld. Bij de ingang ging het vlot en waren er twee garderobes open, waarin snelle en hard werkende mensen bezig waren de jassen te ordenen. Later kwam ik er achter dat er aan de achterkant van de boot, onderin de zaal ook nog een garderobe was. Dat kwam niet erg logisch over. Ten eerste was het al snel veel te druk en warm om binnen van de ene kant naar de andere kant te lopen met je jas nog aan, ten tweede denk ik niet dat er veel mensen waren die überhaupt wisten dat je daar ook je jas kwijt kon.

Vanaf de ingang kon je recht doorlopen naar het boven gedeelte van de zaal of je kon via een trap naar beneden lopen waar de toiletten zich bevonden en waar je door kon lopen naar de bar en de zaal. Er was een trap bij de ingang,na de garderobe, rechts aan het einde van de bovenzaal en helemaal links aan het einde.
Boven in de zaal kon je de drinkmunten halen. Verder had je aan het einde nog een bar staan en bevonden de LJ (Light Jocky) en de geluidstechnicus zich ook daar. Achterin naast de bar en langs de lengte van de boot waren er (boven en onder) grote witte zitkussens geplaatst, die heel comfortabel lagen of zaten. Zelfs met een korte rokje aan.
Leunend over de reling kon je genieten van de muziek en de mensen. Er hingen witte lappen in bepaalde vormen als versiering aan het plafond en eens in de zoveel tijd vielen er zilveren en blauwe snippers naar beneden. Ook hingen er een aantal glimmende discobollen aan het plafond en was de zaal goed en feestelijk verlicht.
De dansvloer had twee lage podia voor de mensen die van de aandacht hielden.

Midden tegen de muur stond de DJ booth. Dit was helemaal Armins terrein voor 7 uur lang. Hij draaide de meest geweldige nummers. Zowel oud als nieuw. Zo kwam Reflekt feat. D-line Bass met Need to feel loved voorbij, maar ook Veracocha met Carte Blanche.
Ik heb een publiek vaak uit hun dak zien gaan, maar dit sloeg toch echt wel alles. Dit publiek was helemaal into Armin. Armin was duidelijk echt hun held en alles wat hij deed vonden ze super. Hij draaide vooral heerlijke trance, soms met vocal, licht zweverig, maar altijd heerlijk. Daarnaast draaide hij nog iets van drie kwartier techno en hoe later het werd hoe steviger hij werd. Zijn zeven uur durende set was zeer gevarieerd.

Achter de DJ booth hing een groot wit laken waar aan beide zijden van de booth visuals gepresenteerd werden. Vaak hadden ze te maken met Armin, a state of trance of Armin Only, maar ook andere niet gerelateerd zaken verschenen op het doek.

Het feest was uitverkocht en dat was best te merken. Het was heel erg druk en iedereen stond een beetje te dringen om bij de nummer drie van ’s werelds beste dj’s in de buurt te komen. Vooral op de ‘eerste’ rij waren een paar vaste gasten. De mensen waren over het algemeen erg vriendelijk en gewoon gekomen voor een leuke avond uit. Daarnaast waren er nog de mensen die niet zo vriendelijk waren en de hele tijd bij iedereen in de weg stonden of nog al beïnvloed uit hun ogen keken. Gelukkig was dit maar een hele kleine groep. Over het algemeen vond ik dat iedereen er leuk en clubby uit zag. Er was moeite gedaan voor of speciale outfits of gewoon classy en leuk uit ziende looks.
Qua leeftijd was het echt heel erg verschillend. De mensen die er rond liepen waren van mijn ouders generatie tot aan de mijne. Ook de etnische achtergronden waren erg verschillend. Zo werd er naast mij Indonesisch gepraat en waren er Duitsers.
Later werd ook bekend dat er een aantal beroemdheden rond liepen tussen het publiek. Zo waren bijvoorbeeld Paul Oakenfold, Passiva, Andy B. en Perry O’Neil aanwezig om van Armin te genieten. Helaas voor mij heb ik hen allemaal gemist. Behalve Perry, maar ik kwam er pas later achter wie die knul was.. Ook Menno de Jong heb ik zien rondlopen.

De drukte bij de bar en de toiletten viel aanzienlijk mee. De grootste drukte was gewoon waar het hoorde te zijn: Op de dansvloer.

Armin zelf was erg vriendelijk, het grote aantal handtekeningen die hij op platen, mobieltjes en lichaamsdelen had gezet bleven stegen, en de hele avond stond hij met een glimlach te draaien. Hij zag eruit als een hele vrolijke, vriendelijke en enthousiaste man met veel passie en liefde voor de dingen die hij deed. Volgens mij had je als publiek geen andere keus dan van deze DJ te houden. Armin maakte duidelijk dat zijn publiek een grote waarde heeft voor hem. Hij schudde handen, zette handtekeningen, zei constant mensen gedag of zwaaide naar hen en als je even achter de afscherming kroop om een foto te maken, kwam hij met een brede glimlach naar je toe om die wens in vervulling te laten gaan.
Aan het einde van de avond verwisselde Armin van shirt achter de draaitafels. De kleine groep mensen die zich aan de zijkanten bevonden begonnen te fluiten en je kon zien dat Armin toch wel even moest blozen.

Bij het weg gaan van de boot liep ook de garderobe net zo netjes als bij binnenkomst. Er valt weinig slechts over deze avond te melden.

Ik heb een hele gezellige avond gehad en zeker het geld waard. Het geluid was duidelijk en helder, de muziek was heerlijk, het publiek was zeker okay, de sfeer was heel erg goed en het was goed verzorgd bij de toiletten, bars en garderobes. Ondanks de drukte was er genoeg frisse lucht, alleen was de dansruimte toch een beetje beperkt.
Wat ik wel heel erg jammer vond, was dat de boot niet gevaren had. Hij was wel verplaats, maar hij was misschien maar twintig meter naar voren gevaren. Ik had het graag meegemaakt dat hij ook daadwerkelijk ging varen. En als iemand de reden weet waarom hij niet voer, leme know..

Oh en stiekem vond ik het best wel leuk dat ook ik Armin van Buuren zijn handtekening heb gekregen en dat ik toevallig zag hoe hij zich omkleedde…
  #2   Netherlands 
Old 17th March 2005
Lady_Yce's Avatar
Lady_Yce Lady_Yce is offline
Sponsor
Lurker

Lady_Yce has disabled reputation
Shouts: 1  Age: 24
Boardtime: 12 m 11 s

Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules